Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumResorTransport och administrationPengar och ekonomiÄmne: Växelkurs för uttag med VISA-kort
Sidor: [1] Skriv ut 
Författare Ämne: Växelkurs för uttag med VISA-kort  (läst 8099 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Toby
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 3962

Visa album

« skrivet: 091012, 20:18 »

Tänkte tipsa om en sida jag hittade. Här kan du kolla aktuell växelkurs som du får när du tar ut kontanter med VISA-kort i tex Thailand. Du anger först mellan vilka valutor du "växlar" sen anger du din banks växelavgift (1.5% med swedbank)

http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp

Glöm ej att hålla koll på dina fasta avgifter, tex 35kr i uttagsavgift med swedbank. Vissa thailändska banker ska visst även lägga på 150thb.

Är det någon som kan kontrollera riktigheten på denna sida då ni gör uttag på plats? (Vi sticker snart...)

Loggat
Chryzaliz
Superhjälte

Medlem nr.: 746

Visa album

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 091020, 19:40 »

Menar du att Swedbank har en växlingsavgift på 1,5 % och sedan en uttagsavgift på 35 SEK ?  Crazy!
Vidare så tar ju alla banker i Tailand en avgift på 150 bath vid uttag med utländska bankkort.

Tur att man för länge sedan lämnade Swedbank till förmån för ICA-Banken och HB Glad
Loggat
Ewa_h
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 4824

Visa album

« Svara #2 skrivet: 091020, 19:55 »

Menar du att Swedbank har en växlingsavgift på 1,5 % och sedan en uttagsavgift på 35 SEK ?  Crazy!

Japp, det stämmer. De flesta banker tar ut denna avgift.
Vi har oxå skaffat oss ett ica bankkort för att slippa betala de 35 kronorna  vid varje uttag(det va dessutom gratis första året Leende (smiley) )
Loggat
lauri
Gäst
« Svara #3 skrivet: 091020, 20:14 »

En artikel om saken från E24. I lådan till hittar man vad olika banker tar för avgifter:

http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_1632027.e24
Loggat
hasseigöteborg
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 524

Visa album

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 091020, 20:57 »

Vidare så tar ju alla banker i Tailand en avgift på 150 bath vid uttag med utländska bankkort.

Tur att man för länge sedan lämnade Swedbank till förmån för ICA-Banken och HB Glad

HB Handelsbanken Allkort Visa/MC/ 1,5 %  35 kr så vad är skillnaden mot Swedbank.

hf
Loggat
Chryzaliz
Superhjälte

Medlem nr.: 746

Visa album

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 091020, 22:30 »

HB Handelsbanken Allkort Visa/MC/ 1,5 %  35 kr så vad är skillnaden mot Swedbank.

hf

Sorry om jag var lite otydlig.
Bankbytet var från Swedbank till ICA och HB.
Men självklart så använder jag inget annat än ICA-Banken när jag är i Thailand.
Inte heller när jag betalar över nätet i annan valuta.
Loggat
gr0ttan
Hjälte

Medlem nr.: 4442

Visa album

« Svara #6 skrivet: 091020, 23:54 »

Hade också planer på att skaffa ICA-banken enbart för detta men märkte att det var ändå inte så mycket jag skulle sparat ändå. Är inte utomlands speciellt ofta, spenderar inte jättesummor heller.

BTW, bra sida Toby!
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
ThailandForumResorTransport och administrationPengar och ekonomiÄmne: Växelkurs för uttag med VISA-kort

Gå till:  

Tid och datum: 140424, 23:25
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se