Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumResorTransport och administrationÄmne: Vad har ni i handbagaget?
Sidor: 1 2 [3] 4 Skriv ut 
Författare Ämne: Vad har ni i handbagaget?  (läst 13681 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sirre
Medlem
**

Medlem nr.: 1486

Visa album

Hemsida
« Svara #40 skrivet: 100129, 18:29 »

En mindre hi-jack av tråden: har ni kabinväska, handväska eller ryggsäck som handbagage? Eller en kombination av nämnda grejer? Och är det tillåtet att "dela upp" bagaget på så sätt?

Jag tycker nämligen att det är fasligt jobbigt att behöva ha allt i kabinväskan om den är upplagd över en och man skulle råka behöva något ur den. Men samtidigt rymmer en sådan mer.
Loggat
neta
Medlem
**

Medlem nr.: 739

Visa album

« Svara #41 skrivet: 100129, 22:32 »

En mindre hi-jack av tråden: har ni kabinväska, handväska eller ryggsäck som handbagage? Eller en kombination av nämnda grejer? Och är det tillåtet att "dela upp" bagaget på så sätt?

Jag tycker nämligen att det är fasligt jobbigt att behöva ha allt i kabinväskan om den är upplagd över en och man skulle råka behöva något ur den. Men samtidigt rymmer en sådan mer.

så länge handbagaget inte väger mer än 5 kg och inte är för stort så antar jag att du får ha fler kollin...eller?
själv brukar jag ha en mindre ryggsäck (som jag lägger där uppe) där jag har lite kläder, o så har jag en handväska eller mindre påse där jag har det jag använder under flygningen (typ mp3, bok, lypsyl, hudlotion...). den har jag vid fötterna eller i facket i sätet framför.
Loggat
odalia
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 1053

Visa album

« Svara #42 skrivet: 100130, 13:19 »

Vi kör med varsin ryggsäck, typ skolväska, smidigt att bära med sig.
Loggat
marie
Superhjälte

Medlem nr.: 46

Visa album

« Svara #43 skrivet: 100130, 15:12 »

Håller på att plocka fram lite saker till packningen just nu och det blir en rejäl handväska till mig med alla värdesaker såsom biljetter, pass, pengar och kameror m.m.
Maken får en liten röd ryggsäck med chips, godis, tidningar och annat som kan vara bra att ha på planet. Med glimten i ögat (blinkande) laugh
Loggat
Salmon
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 157

Visa album

Hemsida
« Svara #44 skrivet: 100130, 15:16 »

Jag har bara handbagage och där ligger pass å shorts + flippflopparna
Loggat
Christine32
Medlem
**

Medlem nr.: 4770

Visa album

« Svara #45 skrivet: 100201, 10:36 »

Enligt vad jag förstår får man bara ha ETT handbagage - alltså inte både en bag och en handväska. Åtminstone när man går igenom kontrollen. Och på Thai får det väga 7 kg.
Loggat
Rostok
Flitig postare

Medlem nr.: 3983

Visa album

« Svara #46 skrivet: 100201, 12:39 »

Hej, men det stämmer inte riktigt. De accepterar en handväska också. Jag har frågat och alltid även haft med en handväska. En gång protesterade de och tyckte att min handväska var för stor. Men de accepterade den med till slut. Den VAR stor, jag har alltid stora handväskor.

När vi åkte till Thailand i 2009, en gång med Thai Airway och en gång med Tuifly Nordic så frågade jag särskilt om det var ok att jag hade med en ganska stor handväska, jag talade om måtten, förutom handbagaget och det var helt ok sa de.

Jag kan nämna att jag för Tuifly Nordic även blev beviljad ytterligare ett handbagage för mina mediciner. Jag skulle då ringa 60 dagar före utresan och då uppge mått och vikt på handbagaget. Jag hade inte sådana uppgifter när jag ringde så jag tog till med maxmåtten de har för sitt handbagare, vilket de skrev in. Ingen kollade ens varför jag hade 2 handbagare + en stor handväska med. Thai Airway vägrade dock medge extra handbagage för medicinerna, men å andra sidan så får man ju där ta med sig lite större handbagage och det får även väga lite mer.

Loggat
änglar
Gäst
« Svara #47 skrivet: 100201, 13:01 »

hahahahahahaha niksod ... den var bra !  Vad mycket ni får plats med i era handbagage. Varför så viktigt att byta om innan man landar ? Det är väl skönare att göra när man har kommit fram till resans slutpunkt  ?  men men vi är ju alla så olika.
Loggat
Rostok
Flitig postare

Medlem nr.: 3983

Visa album

« Svara #48 skrivet: 100201, 14:39 »

Hej, jag tillhör nog dem som har med ganska mycket så jag svarar på frågan varför.

Jag tänker att om bagaget blir försenat så ska jag klara mig några dagar ändå så jag slipper rusa runt och handla det första jag gör när jag kommit fram, om nu det skulle vara så illa.
Loggat
Sunny
Gäst
« Svara #49 skrivet: 100202, 03:28 »

Liten ryggsack dar jag har allt jag behover som jag inte kan fa tag i inom rimlig tid i Thailand om bagaget kommer bort. Galler nerresan. Hemresan har jag endast vardesaker.
Loggat
morodotter
Nykomling
*

Medlem nr.: 5870

Visa album

« Svara #50 skrivet: 100220, 10:04 »

Hej!
Vart rekommenderar ni att vi köper nackkuddar till flyget?
Loggat
chivas
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 5888

Visa album

« Svara #51 skrivet: 100220, 10:14 »

Hej!

Ikea
Loggat
magica
Gäst
« Svara #52 skrivet: 100220, 10:32 »

Hej!

Gekås i Ullared tog 10 kr för uppblåsbara nackkuddar. Jag hittade likadana på Coop senare för 79 kr... Så vet ni någon som ska åka dit så Leende (smiley)
Loggat
ehawk
Hjälte

Medlem nr.: 5847

Visa album

« Svara #53 skrivet: 100220, 13:44 »

Efter en hel del resande så är handbagaget numer minimalt. I alla fall på "bortvägen":
Resehandlingar, hörlurar, en bok, resekudde, mobilladdare och ev. nått att tugga på.

Hemvägen kan dock se väldigt annorlunda ut, men då har man inget alternativ om man vill ha grejjerna med sig hem hehe

Gissar att nästa packning kommer se lite annorlunda ut när det ska med blöjjor, barnmat och tvättlappar.

När diskussionen ändå är inne på resekudde...Billigt i all ära, men har man använt en dyrare modell så är det svårt att motivera det billigaste alternativet pga nått annat än priset. Nått sånthär får dig att sova som en liten bebis på flyget Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Lasse_F
Superhjälte

Medlem nr.: 533

Visa album

« Svara #54 skrivet: 100220, 13:49 »

Efter en hel del resande så är handbagaget numer minimalt. I alla fall på "bortvägen":
Resehandlingar, hörlurar, en bok, resekudde, mobilladdare och ev. nått att tugga på.

Hemvägen kan dock se väldigt annorlunda ut, men då har man inget alternativ om man vill ha grejjerna med sig hem hehe

Gissar att nästa packning kommer se lite annorlunda ut när det ska med blöjjor, barnmat och tvättlappar.

När diskussionen ändå är inne på resekudde...Billigt i all ära, men har man använt en dyrare modell så är det svårt att motivera det billigaste alternativet pga nått annat än priset. Nått sånthär får dig att sova som en liten bebis på flyget Med glimten i ögat (blinkande)

ser otroligt skön ut vart hittar man dem där ?
Loggat
mmsweet
Flitig postare

Medlem nr.: 4987

Visa album

« Svara #55 skrivet: 100220, 15:00 »

Citat

Den där hittar man här: http://www.resklar.se/se/grp/kuddar.php

Loggat
CheapCharlie
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 63

Visa album

« Svara #56 skrivet: 100220, 15:10 »

Citat

Den där hittar man här: http://www.resklar.se/se/grp/kuddar.php

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=370219&title=Reseset%205%20delar& 69 kr
Loggat
mmsweet
Flitig postare

Medlem nr.: 4987

Visa album

« Svara #57 skrivet: 100220, 15:12 »

Meen, den är ju inte alls likadan..
Loggat
CheapCharlie
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 63

Visa album

« Svara #58 skrivet: 100220, 15:19 »

men billigare !
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340090&title=Journey%203%20in%201%20Comfort%20Set&
Loggat
Endoo
Superhjälte

Medlem nr.: 173

Visa album

Hemsida
« Svara #59 skrivet: 100220, 15:26 »

Haha, nu förstår jag ditt namn  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 Skriv ut 
ThailandForumResorTransport och administrationÄmne: Vad har ni i handbagaget?

Gå till:  

Tid och datum: 141023, 17:46
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se