Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumMer om ThailandÖvriga aktuella händelserÄmne: Fler thailändskor till Sverige - Nutidens slavar ?
Sidor: [1] Skriv ut 
Författare Ämne: Fler thailändskor till Sverige - Nutidens slavar ?  (läst 5374 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mia
Superhjälte

Medlem nr.: 281

Visa album

Hemsida
« skrivet: 100211, 07:46 »

"Tusentals svenskar söker sig till Thailands stränder vintertid. Samtidigt visar SvD:s granskning att allt fler thailändskor sätter sig på planet åt andra hållet – med drömmar om ett bättre liv i Sverige. Men många blir offer för så kallad fruimport. På kvinnojourerna kallar man dem till och med för ”nutidens slavar”.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt-fler-thailandskor-soker-nytt-liv-i-sverige_4243749.svd

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6583220.ab
Loggat
Mia
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 100211, 07:57 »

"Så här beskriver en annan sajt sin funktion:

”Vi startade som ett svar på alla de existerande Thailandsforum som myglar med anledningen att vi gillar den delen av världen så mycket. Visst är fina stränder, sol och billiga priser bra, men vi vet ju alla varför vi åker: BRUDARNA!”

På sajten diskuterar man lika självklart priser på olika prostituerade i Patong som visumregler och hur man ska göra för att ta hit en tjej.
Signaturen Leverläppen vill ”hämta hem en ny thaitjej men är rädd för att hon kommer att börja ställa krav utifrån svenska ideal”.En medlem skriver i ett mejl till SvD om fenomenet ”Gula Febern”: ”Många tjejer som jobbar i bar är där för att hitta en man att gifta sig med”.

”Vid exakt rätt ögonblick kommer hon se dig djupt in i ögonen och fråga ”I go with you?”
Efter den kvällen kommer du att ha med henne under resten av semestern, och senare är hon kanske i Sverige”."
Loggat
stockis
Flitig postare

Medlem nr.: 3521

Visa album

« Svara #2 skrivet: 100211, 09:42 »

"Så här beskriver en annan sajt sin funktion:

”Vi startade som ett svar på alla de existerande Thailandsforum som myglar med anledningen att vi gillar den delen av världen så mycket. Visst är fina stränder, sol och billiga priser bra, men vi vet ju alla varför vi åker: BRUDARNA!”

På sajten diskuterar man lika självklart priser på olika prostituerade i Patong som visumregler och hur man ska göra för att ta hit en tjej.
Signaturen Leverläppen vill ”hämta hem en ny thaitjej men är rädd för att hon kommer att börja ställa krav utifrån svenska ideal”.En medlem skriver i ett mejl till SvD om fenomenet ”Gula Febern”: ”Många tjejer som jobbar i bar är där för att hitta en man att gifta sig med”.

”Vid exakt rätt ögonblick kommer hon se dig djupt in i ögonen och fråga ”I go with you?”
Efter den kvällen kommer du att ha med henne under resten av semestern, och senare är hon kanske i Sverige”."

Forumet i fragan som SvD citerar ifran ar "www.flashback.info"
Loggat
Mia
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 100211, 09:47 »

Förstod det jag med... Med glimten i ögat (blinkande)
Hetsig dagisstämning som det brukar vara där... Glad
Loggat
flor
Superhjälte

Medlem nr.: 270

Visa album

« Svara #4 skrivet: 100211, 10:03 »

Sökte tydligen svar från några som hade erfarenhet av förhållande med Thailändskor. Han fick 10 svar 9 hade ett jättebra förhållande. Gissa vilket han valde att publicera ? Just det.
Med detta menar jag inte att vi ska strunta i missförhållanden som säkert finns men tror nog av egen erfarenhet och umgänge med många Thaitjejer i Sverige att de flesta har fått ett bättre liv än vad dom hade innan.
Loggat
Martin
Administratör
Superhjälte

Medlem nr.: 1

Visa album

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 100211, 10:07 »

Hur många gifter sig av kärlek, hur många vill ha "slavar", hur många vill bara ha upphållstillstånd, kan jag inte diksutera för det vet jag inte.

Men kan tyckas att statistiken mellan ryskor och thailändskor är slående och det beror också på att det förefaller att svenskar går bättre ihop med thailändare än med ryssar och i detta fall ryskor. Jag tror att man skulle se på giftemålsstatistiken, så skulle man också se att giftemål med thailändskor håller, vilket det oftast inte gör med ryskor.

Dessutom åker svenskar till Thailand och träffar sina "blivande" fruar på plats, lär känna de, medan de förhållande med ryskor var en produkt av internetsidor och kataloger.

Därför är det inte alls konstigt att statistiken ser ut som den gör och man tänker efter, men jag antar att många läser dessa artiklar, tänker inte ens efter och det skapar rubriker ...
Loggat
ralnar
Flitig postare

Medlem nr.: 1606

Visa album

« Svara #6 skrivet: 100211, 10:09 »

Om man googlar verkar annars sajtbeskrivningen passa in på http://www.thaisex.se
"ThaiSex startade som ett svar på alla de existerande thailandsforum som myglar med anledningen att vi gillar den del av världen så mycket..."

Kan inte se mer än vad som fanns i Google-snutten, sitter bakom filter som verkar fungera rätt så bra.
« Senast ändrad: 100211, 10:36 av Martin » Loggat
Martin
Administratör
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 100211, 10:37 »

Citat
"ThaiSex startade som ett svar på alla de existerande thailandsforum som myglar med anledningen att vi gillar den del av världen så mycket..."

Ja, det är ju sant  Nää nää  - det framhäver grundarens åsikter och verkligen inte vad andra grundare av andra forum tycker.
Loggat
Val
Flitig postare

Medlem nr.: 694

Visa album

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 100211, 10:56 »

Jag vill nog påstå att faranger också kan vara slavar... läs nedan...

Thailändskorna har i regel ingen stolthet (detta gäller såklart inte alla!!!). Det är något jag inte kommer förstå. jag känner en thailändska (i sverige). Som jobbade på en bar i Phuket.. Som både har man o barn hemma i byn. En kväll på baren kom en 50 årig gubbe förbi och sa till henne om hon ville följa med till Sverige (de hade träffats några kvällar tidigare). Hon blev tillsagd att hon aldrig mer skulle behöva jobba etc... Hon tackade ja. En liten tid senare kom hon till Sverige på turistvisum. Och flyttade ut i gubbens torp, ett par mil till centrum. I längden blev ju detta långtråkigt för henne. Gubben jobbade skift på fabrik så vissa nätter var han inte hemma. Då passade hon på att vara ute och ränna.... Sen på morgonen låg hon i sängen o sov som om inget hade hänt. Så här höll det på i några år. tills hon fick permanent uppehållstillstånd. Hon fick jobb på en restaurang i centrum o inledde i smyg ett förhållande med restaurang ägaren som är arab. Detta vet inte gubben om..... När hon inte kommer hem säger hon att hon sover hos en kompis som bor nära jobbet, så hon får närmare.... hehe

Samtidigt som hon har barn o man kvar i Thailand.... Tycker detta är märkligt. Stackars gubbe som är så godtrogen....

o synd om hennes barn och man... att barnets mamma är så röten...
Loggat
Endoo
Superhjälte

Medlem nr.: 173

Visa album

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 100211, 12:19 »

Jag vill nog påstå att faranger också kan vara slavar... läs nedan...

Thailändskorna har i regel ingen stolthet (detta gäller såklart inte alla!!!). Det är något jag inte kommer förstå. jag känner en thailändska (i sverige). Som jobbade på en bar i Phuket.. Som både har man o barn hemma i byn. En kväll på baren kom en 50 årig gubbe förbi och sa till henne om hon ville följa med till Sverige (de hade träffats några kvällar tidigare). Hon blev tillsagd att hon aldrig mer skulle behöva jobba etc... Hon tackade ja. En liten tid senare kom hon till Sverige på turistvisum. Och flyttade ut i gubbens torp, ett par mil till centrum. I längden blev ju detta långtråkigt för henne. Gubben jobbade skift på fabrik så vissa nätter var han inte hemma. Då passade hon på att vara ute och ränna.... Sen på morgonen låg hon i sängen o sov som om inget hade hänt. Så här höll det på i några år. tills hon fick permanent uppehållstillstånd. Hon fick jobb på en restaurang i centrum o inledde i smyg ett förhållande med restaurang ägaren som är arab. Detta vet inte gubben om..... När hon inte kommer hem säger hon att hon sover hos en kompis som bor nära jobbet, så hon får närmare.... hehe

Samtidigt som hon har barn o man kvar i Thailand.... Tycker detta är märkligt. Stackars gubbe som är så godtrogen....

o synd om hennes barn och man... att barnets mamma är så röten...

...ja och detta var en bartjej. Det säger väl en hel del vad de brukar vara ute efter, inte den feta ölmagen i varjefall om jag får gissa.  Leende (smiley)
Sen finns det nog en uppsjö närliggande likasinnade som inte jobbar i bar skulle jag tro.

Männen som väljer en prostituerad, varför blir de förvånade. De vill ju såklart byta upp sig om dem kan. Its business.  Rullande ögon (ironi)

I övrigt
Loggat
Martin
Administratör
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 100211, 12:22 »

Endoo ... jag tror dock att det finns undantag som, med allt annat. Sedan tror jag att det är skillnad på bartjejer, de som arbetat länge och de som är nya i sitt yrke. Kan tänka mig att det finns verkligen de bartjejer som kan leva vanliga liv i fortsättningen. Just därför väljer jag att inte dömma de thailändska tjejer som finns i Sverige - oberoende av deras yrkesbakgrund tidigare.
Loggat
Endoo
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 100211, 12:35 »

Endoo ... jag tror dock att det finns undantag som, med allt annat. Sedan tror jag att det är skillnad på bartjejer, de som arbetat länge och de som är nya i sitt yrke. Kan tänka mig att det finns verkligen de bartjejer som kan leva vanliga liv i fortsättningen. Just därför väljer jag att inte dömma de thailändska tjejer som finns i Sverige - oberoende av deras yrkesbakgrund tidigare.

Ja självklart finns det undantag. Precis som det finns lika lömska tjejer i yrkesområden med horribla inkomster runt om i världen. Just därför delar jag aldrig tron om oliak förklaringar som kan dyka upp som tex att de inte haft pengar tidigare eller så. 
Men jag tror att det varit givet i de här fallen då tjejerna sen totalblåser killen. Det materialistiska skulle jag gissa har varit en stor del hela tiden annars hade nog tjejen valt en givmildare "partner".

Alla är ju individer med olika bakgrund etc men bartjejerna delar alla också ett par gemensamma nämnare.
Loggat
flor
Superhjälte

Visa album

« Svara #12 skrivet: 100212, 07:49 »

Med anledning av att det var feta äldre män från urskogen i Sverige som "importerade" en ung vacker thaitjej gjorde Svenska ambassaden i Bangkok en undersökning, så här blev resultatet.
http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200603/11/20060311092637_DD/20060311092637_DD.dbp.asp
Loggat
Mia
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 100212, 08:03 »

Med anledning av att det var feta äldre män från urskogen i Sverige som "importerade" en ung vacker thaitjej gjorde Svenska ambassaden i Bangkok en undersökning, så här blev resultatet.
http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200603/11/20060311092637_DD/20060311092637_DD.dbp.asp

Fördommarna finns fortfarande kvar sedan många år tillbaka.
Även om det fortfarande finns de män som anser sig inte kunna skaffa en tjej på annat vis än att åka till Thailand pga dåligt självförtroende, så är det ju mer vanligt att en kille utan problem hittar kärleken i bl a Thailand.

Vet själv en del killar som har en inställning att de inte kommer träffa någon tjej hemm i Sverige för att de är så "fula och feta" som de själva uttrycker det...
Så det är inte ENBART en fördom...
En av dessa killar stämmer så bra in på "fördomsmallen"...
Han är ful, fet, går gärna i träskor, egenföretagare, tunnhårig, går omkring i tajta t-shirts med diverse mindre upphetsande tryck...
Han håller just nu på att försöka få hem en nyfunnen thailändsk tjej till Sverige.

Måste bara tillägga att den här killen är supersnäll och rar...men tyvärr är samhället så utseendefixerat så ingen tjej vill ha honom här hemma...

SEn har jag en annan killkompis som precis tagit hem en fillipinsk tjej. Hon åker hem nu i slutet av feb efter 3 månader.
Han är nyskild och orkar inte hålla på att dejta kräsna svenska tjejer som han uttrycker det.
Han vill ha en "enkel tjej" som helst inte säger emot, städar och sköter hemmet...hon är bara 23 år och han är  43...
Loggat
flor
Superhjälte

Visa album

« Svara #14 skrivet: 100212, 08:12 »

Visst finns det undantag, det gör det ju överallt. Men så bra som jag (vi) har det hoppas jag verkligen inte att det är jag (vi) som är undantaget.
Loggat
Malee
Superhjälte

Medlem nr.: 3

Visa album

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 100212, 08:54 »

Att det dyker upp fler thailändska kvinnor på kvinnojourerna tycker jag är bra! Missförstå mig rätt, naturligtvis är det en tragedi att dom över huvud taget måste uppsöka kvinnojour - men dom vågar numer kontakta dom. Det gjorde dom inte för några år sedan. Dom teg och led. Numer har vi så många thailändskor i Sverige att nyinflyttade har ett nätverk med kvinnor från sitt hemland. Kvinnor som bott här länge, kan lagarna och vet vad man kan göra vid problem.
Loggat
Endoo
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #16 skrivet: 100212, 09:59 »

Att det inte är gubbar som tar sina tjejer till Sverige beror nog på att de bor i Thailand och har pension. Så ser det ut när jag ser mig omkring. Inget ont om den företeelsen faller sig ganska logiskt och många yngre hade nog också velat bo här men måste jobba.
Här på Samui, där jag bor är det hiskeligt mycket folk som just åker runt med sin "semester flirt", lång från bara gamla gubbar. I Lamai är det så pass att jag tvärvände första gången jag kom hit. Nu hänger jag ju sällan ut med beachroad men den kantas av säkert över hundra massageställen och kryllar av barer. Hade absolut föredragit att det var mer blandat folk även om det självklart förekommer mycket annat klientel också bland semesterfolket.

Jag har ju som sagt själv thaitjej men lessnat på stereotypen man ser har jag tveklöst gjort.  Obeslutsam

Är det verkligen åldern som många haft "emot" eller vad man ska säga? Jag trodde det var sättet många träffades på som va det folk sett illa på.
Loggat
flor
Superhjälte

Visa album

« Svara #17 skrivet: 100212, 10:09 »

Att det inte är gubbar som tar sina tjejer till Sverige beror nog på att de bor i Thailand och har pension. Så ser det ut när jag ser mig omkring. Inget ont om den företeelsen faller sig ganska logiskt och många yngre hade nog också velat bo här men måste jobba.

Jo fast det var ju det  som sv. dagbladet tbeskrev  och som sedan på div. siter berättade hur hemskt Thaitjejer behandlas i Sverige av sina importörer
Loggat
Mia
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 100213, 10:14 »

Att det dyker upp fler thailändska kvinnor på kvinnojourerna tycker jag är bra! Missförstå mig rätt, naturligtvis är det en tragedi att dom över huvud taget måste uppsöka kvinnojour - men dom vågar numer kontakta dom. Det gjorde dom inte för några år sedan. Dom teg och led. Numer har vi så många thailändskor i Sverige att nyinflyttade har ett nätverk med kvinnor från sitt hemland. Kvinnor som bott här länge, kan lagarna och vet vad man kan göra vid problem.

En tjej som jobbade i butiken bredvid mig kommer ifrån Bkk.
Hon flyttade därifrån då hon var 17 år till Sverige.
Nu är hon färdigutbildad socionom, jobbar som tolk och hjälper kvinnor från Thailand som farit illa här hemma i Sverige.
Hon kände det som sitt kall... Leende (smiley)
Loggat
Endoo
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 100213, 10:26 »

En tjej som jobbade i butiken bredvid mig kommer ifrån Bkk.
Hon flyttade därifrån då hon var 17 år till Sverige.
Nu är hon färdigutbildad socionom, jobbar som tolk och hjälper kvinnor från Thailand som farit illa här hemma i Sverige.
Hon kände det som sitt kall... Leende (smiley)

Oj,, dem hade stavat fel på IKEA skylten ser jag...  angel
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
ThailandForumMer om ThailandÖvriga aktuella händelserÄmne: Fler thailändskor till Sverige - Nutidens slavar ?

Gå till:  

Tid och datum: 140801, 15:50
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se