Ring billigt till Thailand

<< < (7/8) > >>

hasseigöteborg:
Citat från: 50ae skrivet 101012, 16:12

Citat från: tipsu skrivet 101010, 18:29

Med VoipDiscount kan man ringa GRATIS i 120 dagar till Thailand.Även fasta SWE-nummer gratis .12 euro kostar hela paketet och dessa pengar kan man sedan ringa upp rätt så billigt,www.voipdiscount.com

Japp 120 dagar gratis dock ett viss antal timmar, tror 300minuter. Baserat på IP-adress.

Fungerar mycket bra till t.ex. iPhone om man har internet uppkoppling vilken man säkert har det inbakat i abonemang om man har köpt i Sverige. Då är man inte heller bunden till datorn för att kunna ring.

Finemang :D

Kör också voipdiscount just nu. Och det verkar som dom fria 300 minuterna per 7 dagarsperiod är 384 minuter (om jag räknat rätt).
Jag kör denna på 2 sätt.
1. Så har jag en gammal Siemens SIP telefon hemma och den har jag konfigurerat upp. Så frugan ringer altså med denna Dect telefon på vanlit sätt. Fungerar super.
2. Voipdiscount har dessutom en ringaupp tjänst på webben. Man går då in på webben och knappar in från-nummer + till-nummer. Voipdiscount ringer sedan upp från numret och när man svarar rings tillnumret upp.
Och eftersom det är gratis till mobil Thailand och Fast Thailand och Sverige så kan jag altså ringa gratis från min Thaimobil hem till frugan när jag är i Thailand. Och då det sedan finns en händig Andriod applikation som sköter uppkopplingen så kan jag använda denna tjänst var jag än är i Thailand så länge min mobil har 2 eller 3 G nätkontakt.

hf

Endoo:
Kör voipdiscount för kontakt med familjen i Sverige. Vi kör samma konto och ringa upp funktionen är ju kalas om man inte kan sitta på plats just då. Den funkar ju även för mig eftersom jag kan låta den ringa mitt thainummer gratis och sen ringer den vidare till familjens hemnummer.

Vi har kört det i över 3 år och oftast är det bra kvalitet. Sämre är det att använda innom Thailand, får ofta ruskig fördröjning då.

Alsun:
Citat från: realdexter skrivet 100713, 12:30

Citat från: hasseigöteborg skrivet 100713, 11:37

Dessutom använder jag vidarekoppla.se där jag vidarekopplar min mobil när jag är i Thailand.

Tack för tipset om vidarekoppla.se!!

Jag har läst om det här många gånger men mycket mer har det inte blivit tills idag! Nu har jag skaffat mig ett 08-nummer och det funkar kanonbra, jag betalar gärna 19 öre/minut för att mina nära o kära i Sverige ska kunna ringa mig.
Suveränt att kunna ha ett svenskt nummer när man bor i Thailand.

Att jag kom till skott just nu beror på att killen som äger vidarekoppla.se var med på mitt födelsedagskalas igår. Jag känner honom sedan tidigare men vi har bara pratat om vad han arbetar med här i Thailand, att han hade bolag i Sverige var en nyhet.

Alsun:
Citat från: Alsun skrivet 101016, 18:20

Citat från: realdexter skrivet 100713, 12:30

Citat från: hasseigöteborg skrivet 100713, 11:37

Dessutom använder jag vidarekoppla.se där jag vidarekopplar min mobil när jag är i Thailand.

Tack för tipset om vidarekoppla.se!!

Jag har läst om det här många gånger men mycket mer har det inte blivit tills idag! Nu har jag skaffat mig ett 08-nummer och det funkar kanonbra, jag betalar gärna 19 öre/minut för att mina nära o kära i Sverige ska kunna ringa mig.
Suveränt att kunna ha ett svenskt nummer när man bor i Thailand.

Att jag kom till skott just nu beror på att killen som äger vidarekoppla.se var med på mitt födelsedagskalas igår. Jag känner honom sedan tidigare men vi har bara pratat om vad han arbetar med här i Thailand, att han hade bolag i Sverige var en nyhet.

Idag fungerar INTE vidarekoppla.se men jag tror inte felet ligger hos dom eftersom mitt vanliga telefonkort (ZayHi) för att ringa till Sverige inte fungerar heller. Typiskt när man ska prata med dom där hemma nu när det är helg och tidskillnaden inte stör så mycket  >:D

whyyou:
Nu har Skype släppt en app för Android (igen). De hade en men drog tillbaka den och har nu släpp en ny version.

Kräver Android 2.1 eller senare (men det har väl nästan alla androidlurar).

Svagheten hos Skype har ju varit att man har varit tvungen att sitta vid datorn eller efterkoppla. Men nu behövs inte det längre :kla

Edit:
Appen finns även för iPhone.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida