Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumResorTransport och administrationÄmne: Resa med endast handbagage!
Sidor: [1] 2 Skriv ut 
Författare Ämne: Resa med endast handbagage!  (läst 2363 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
billisvangen
Nykomling
*

Medlem nr.: 6752

Visa album

« skrivet: 101219, 15:31 »

Vad är dom exakta måtten på handbagaget? Får det bara väga 7kilo? Kan jag köpa till ett par ex kilo på arlanda? Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Drusse
Flitig postare

Medlem nr.: 4961

Visa album

« Svara #1 skrivet: 101219, 15:45 »

Det skiljer nog från bolag till bolag skulle jag tro men det brukar stå specat på hemsidorna. Mer än 7 kg låter ganska mycket att ha med sig TILL thailand  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Jimmieboy
Superhjälte

Medlem nr.: 1307

Visa album

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 101219, 16:03 »

KLM har 12 kg handbagage vilket e bra.. Men som sagt oftast väger dom inte handbagaget.. (har aldrig hänt mej än så länge)
Loggat
HANSJO
Superhjälte

Medlem nr.: 1621

Visa album

« Svara #3 skrivet: 101219, 18:18 »

Åkte från Landvetter till CPH dagen innan vi skulle resa vidare till BKK och då struntade man i handbagaget. Däremot när vi checkade in för att flyga med TG,  som har 8 kg som maxvikt, dagen efter så vägdes samtliga handbagage.
Loggat
pelle77
Superhjälte

Medlem nr.: 3948

Visa album

« Svara #4 skrivet: 101219, 22:24 »

Enda gången som mitt handbagage blivit vägt var när jag flög med Qatar. (som inte fanns med på listan jag bifogade) Stötte på lite info nu när jag köpte resväska online med olika bolags tillåtna mått och vikter. Inget är skrivet i sten (tror att jag kollade upp någon, som diffade på något kg). Men ändå en vägledning:

http://strandlins.com/info.asp?text=2
Loggat
skruttan
Hjälte

Medlem nr.: 4331

Visa album

« Svara #5 skrivet: 101219, 23:18 »

Från Thai airs hemsida läste jag att övervikt kostar 300:- kr/kg.

Måtten "max 56x45x25 cm, dock får summan av de tre måtten inten överstiga 115 cm och vikten inte överstiga 7 kg".

Köpa till överviktskilon hittade jag inget om på Thaiairs sida, men skulle tro det går fast jag inte hittade det.
På några andra flygbolag kan man köpa till övervikt i förväg, men inte på Arlanda, då är det försent. Då gäller dyra överviktspriser.
Loggat
Elite Asia
Nykomling
*

Medlem nr.: 7258

Visa album

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 101220, 03:59 »

Vad är dom exakta måtten på handbagaget? Får det bara väga 7kilo? Kan jag köpa till ett par ex kilo på arlanda? Med glimten i ögat (blinkande)

Ska du åka med Thai som kommer dom säkert att väga ditt handbagage, hart dock aldrig hänt mig med SAS......
Loggat
Chryzaliz
Superhjälte

Medlem nr.: 746

Visa album

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 101220, 05:08 »

Det skiljer nog från bolag till bolag skulle jag tro men det brukar stå specat på hemsidorna. Mer än 7 kg låter ganska mycket att ha med sig TILL thailand  Med glimten i ögat (blinkande)
Jag hade det fyrdubbla förra veckan Med glimten i ögat (blinkande) Inte enbart som handbagage men med mig till Thailand.
Åkte för övrugt med Austrian Air vars handbagagevikt var 8 kg.

Ska du åka med Thai som kommer dom säkert att väga ditt handbagage, hart dock aldrig hänt mig med SAS......
Har aldrig varit med om att Thai Air väger handbagaget.
« Senast ändrad: 101220, 05:22 av Chryzaliz » Loggat
mankan89
Superhjälte

Medlem nr.: 88

Visa album

« Svara #8 skrivet: 101220, 06:18 »

Jasså varför har du fått för dig det?
Loggat
ziplock
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 5297

Visa album

« Svara #9 skrivet: 101220, 12:50 »

Med tanke på vilka jätteväskor som vissa har som handbagage (till andra resenärers irritation) undrar man om det finns någon koll alls.......
Loggat
billisvangen
Nykomling
*

Medlem nr.: 6752

Visa album

« Svara #10 skrivet: 101220, 17:23 »

Tack för alla svar!!! Leende (smiley)
Loggat
tom_yam
Superhjälte

Medlem nr.: 3340

Visa album

« Svara #11 skrivet: 101220, 17:47 »

Med tanke på vilka jätteväskor som vissa har som handbagage (till andra resenärers irritation) undrar man om det finns någon koll alls.......

Instämmer helt.
Loggat
hille
Superhjälte

Medlem nr.: 431

Visa album

« Svara #12 skrivet: 101220, 18:54 »

Har aldrig hört att man kan få köpa till sig extra kilon på handbagaget. Och varför inte checka in en väska istället för att åka med bara handbagage i så fall?
Loggat
hille
Superhjälte

Medlem nr.: 431

Visa album

« Svara #13 skrivet: 101220, 19:01 »

Har aldrig hört att man kan få köpa till sig extra kilon på handbagaget. Och varför inte checka in en väska istället för att åka med bara handbagage i så fall?

En fördel med det är ju också att man slipper irritera sina medpassagerare när man tar upp allt utrymme i förvaringsutrymmena Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Lianinho
Hjälte

Medlem nr.: 4209

Visa album

« Svara #14 skrivet: 101220, 19:42 »

En fördel med det är ju också att man slipper irritera sina medpassagerare när man tar upp allt utrymme i förvaringsutrymmena Med glimten i ögat (blinkande)

Mm så tänker ju svensken väldigt ofta.. "Det underlättar för andra"
Loggat
pelle77
Superhjälte

Medlem nr.: 3948

Visa album

« Svara #15 skrivet: 101220, 19:48 »

Har man för stor väska finns risken att behöva checka in den. Dels är vissa kabinväskor inte gjorda för detta dels kan man ha innehåll som man inte vill få slängt omkring hursomhelst. Fattar inte problemet, köp en väska med godkända mått o packa rätt.
Loggat
Lianinho
Hjälte

Medlem nr.: 4209

Visa album

« Svara #16 skrivet: 101220, 20:26 »

Har man för stor väska finns risken att behöva checka in den. Dels är vissa kabinväskor inte gjorda för detta dels kan man ha innehåll som man inte vill få slängt omkring hursomhelst. Fattar inte problemet, köp en väska med godkända mått o packa rätt.
JC_goodpost
Loggat
skruttan
Hjälte

Medlem nr.: 4331

Visa album

« Svara #17 skrivet: 101220, 22:13 »

Hej igen,
Jag tog för givet att du menade det incheckade bagaget när du undrade om att kunna köpa till extra kilon på Arlanda, vilket inte går. Måste beställas i förväg och det gäller incheckat bagage. Och maxvikten och maxmåtten på handbagaget fick du ju förut.

Jag har faktiskt varit med om att få checka in mitt handbagage en typ Trolley på hjul. Visste att den möjligen överskred gränsen så hade packat i min tomma badkasse som jag fick plocka över de viktigaste sakerna i att ta med in i kabinen. Nu kan jag inte hundra svära på att det var Thai. Men nog händer det ibland, men inte alltid, att även de kollar handbagaget.

Men så är jag ju lite nyfiken om du verkligen menar att du ska resa med Bara handbagage? Och kanske shoppa loss i thailand?
I så fall så vädjar jag till dig att ta med dig kläder som du kan vara utan och leksaker. Det finns många Thailändare som skulle bli glad för det. Vet du inte var du kan lämna det, så ge det till en lågavlönad hotellstäderska.
 Be
Loggat
tom_yam
Superhjälte

Medlem nr.: 3340

Visa album

« Svara #18 skrivet: 101220, 22:15 »

JC_goodpost

Instämmer helt.
Loggat
Elite Asia
Nykomling
*

Medlem nr.: 7258

Visa album

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 101221, 07:03 »

Jag hade det fyrdubbla förra veckan Med glimten i ögat (blinkande) Inte enbart som handbagage men med mig till Thailand.
Åkte för övrugt med Austrian Air vars handbagagevikt var 8 kg.

Från CPH har dom gjort det för mig dom sista 2 gångerna jag varit hemma, även för mina föräldrar......
Har aldrig varit med om att Thai Air väger handbagaget.
Loggat
Sidor: [1] 2 Skriv ut 
ThailandForumResorTransport och administrationÄmne: Resa med endast handbagage!

Gå till:  

Tid och datum: 140416, 20:57
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se