Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumMer om ThailandPolitik och SamhälleÄmne: Thaksin blir benådet?
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
Författare Ämne: Thaksin blir benådet?  (läst 2875 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
norlund
Hjälte

Medlem nr.: 8028

Visa album

« Svara #20 skrivet: 120329, 10:06 »

Hej norlund,

Thaksin utlovade 25,000 baht till varje by, inte varje hushåll / familj. Totalt 2 miljarder baht. Det är en väsentlig skillnad. Med glimten i ögat (blinkande)

Denna summa skulle användas för mikrolån till byinvånarna. Det var ca 80,000 byar/samhällen som fick del av detta.

Som jeg sa så kjente jeg ikke til alle detaljene, men jeg mener å erindre at min eks. svigermor "virret" rundt med noe penger fra "Thaksin" etter at jeg hadde kjørt henne til et slags offentlig kontor.

Men poenget var egentlig ikke "detaljene". Det var mere at Thaksin "spredde om seg" med penger.
Loggat
Captain Thailand
Superhjälte

Medlem nr.: 7

Visa album

Hemsida
« Svara #21 skrivet: 120329, 10:38 »

Hej,

Citat
Som jeg sa så kjente jeg ikke til alle detaljene

Du skrev ju:

Citat
men jeg vet at alle husholdninger i landsbyen min fikk ca. 25 000 Baht

Nåja, det spelar ingen roll, som sagt är det sant att han genomförde (i mina ögon populistiska) reformer för de fattiga, bla eftersom han var intelligent nog att förstå att han med lätthet skulle vinna valen om han fick med sig folket i nord och nordöst. Det hade inte många tänkt på innan. Nordborna är ju fortfarande (i stora drag) lojala med familjen Shinawatra, även tio år senare.

Tycka vad man vill om Thakisn, men han är i varje fall en smart strateg. Eller nja, Shin Corp-affären var kanske inget uttryck för det, men det är väl inte ovanligt att maktens män ibland drabbas av hybris.
Loggat
Hemvändare
Gäst
« Svara #22 skrivet: 120329, 13:00 »

I detta fallet håller jag med CT och oavsett "detaljerna" kan var och en förstå att lån till den Thailändska landsbygden ska ses som ytterst "osäkra fordringar". Ett enormt blancolån och röstköp med andra ord. Men å andra sidan tycker jag nog BKK eliten bäddat för den här typen av politiker genom brist på reformer och genom att underskatta problematiken med stora klyftor i samhället. Det är och förblir en farlig väg såväl i Thailand som i Sverige!
Loggat
AndersG
Superhjälte

Medlem nr.: 7066

Visa album

« Svara #23 skrivet: 120329, 14:42 »

Hej norlund,

Thaksin utlovade 25,000 baht till varje by, inte varje hushåll / familj. Totalt 2 miljarder baht. Det är en väsentlig skillnad. Med glimten i ögat (blinkande)

Denna summa skulle användas för mikrolån till byinvånarna. Det var ca 80,000 byar/samhällen som fick del av detta.

Som jeg sa så kjente jeg ikke til alle detaljene, men jeg mener å erindre at min eks. svigermor "virret" rundt med noe penger fra "Thaksin" etter at jeg hadde kjørt henne til et slags offentlig kontor.

Men poenget var egentlig ikke "detaljene". Det var mere at Thaksin "spredde om seg" med penger.

Detaljer? Det är en väldigt stor skillnad mellan 25000 per person och 25000 per by....
Loggat
norlund
Hjälte

Medlem nr.: 8028

Visa album

« Svara #24 skrivet: 120329, 18:32 »

Hej norlund,

Detaljer? Det är en väldigt stor skillnad mellan 25000 per person och 25000 per by....

Det er en vesentlig forskjell, men det var ikke det jeg sa. Les innlegget mitt en gang til.

Loggat
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
ThailandForumMer om ThailandPolitik och SamhälleÄmne: Thaksin blir benådet?

Gå till:  

Tid och datum: 141026, 00:05
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se