Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumResorPlatser i ThailandÄmne: Var på Phuket kan bli bra?
Sidor: [1] Skriv ut 
Författare Ämne: Var på Phuket kan bli bra?  (läst 1892 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
linnp73
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 7533

Visa album

« skrivet: 120123, 21:31 »

Klurar på ny resa.
Har tänkt 2 v i Khao Lak och tänkte kombinera med 1 v på Phuket också.
Phuket har aldrig lockat tidigare så jag är helt novis på de olika stränderna.
Kata? Karon? Kamala? Osv...  Vad är de olika platsernas främsta positiva resp negativa sidor?
Vi är 2 vuxna o 2 barn 4/5 år. Vi kommer förmodligen åka med charter för lathetens, enkelheten, bamseklubben i KL, skull  Med glimten i ögat (blinkande) 
Söker således inte så mycket fest, utan mer trevlig strand, många restauranger, gärna ej bara turistanpassade, lite lagom shopping och lite lagom saker att göra. Typ...
Kan ni hjälpa mej att lista de olika platserna på Phuket tro?
Loggat
L8
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 1317

Visa album

« Svara #1 skrivet: 120123, 21:38 »

Mitt tips blir Kata beach! Jättefin strand o "lagom" av allt annat! Gott om shopping,restauranger mm.Det är väldigt turistiskt överallt men inget som stör mej.Älskar Kata beach! Jag gillar södra änden av stranden bäst,lite lugnare där! Besök Kata Noi oxå,fantastisk strand! Dock inte så barnvänlig då det blir djupt snabbt!
Kamala var ingenting för mej,vet inte varför men gillade inte stranden o så var det grymt mycket ohövliga ryssar när vi var där!!

Loggat
pelle77
Superhjälte

Medlem nr.: 3948

Visa album

« Svara #2 skrivet: 120123, 21:43 »

Nai Yang skulle kunna funka. Dewa på Nai Yang är ett jättefint hotell! Vill ni ha finare strand ligger Naithon beach nära.
Loggat
Martin
Administratör
Superhjälte

Medlem nr.: 1

Visa album

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 120123, 23:21 »

När planerar ni åka? Både Kata och Kamala kan vara ok ställen i lite off-season ...
Loggat
Jimmieboy
Superhjälte

Medlem nr.: 1307

Visa album

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 120124, 04:08 »

Kamala helt klart.. Mysig strand och inte allt för mycket folk... Både Karon och Kata tycker jag det är för mycket folk på..
Loggat
linnp73
Erfaren medlem
**

Visa album

« Svara #5 skrivet: 120124, 07:42 »

Tack för svaren so far.

Vi kommer att åka i nov/dec.
Önskar inte så många ryssar, men det kanske är omöjligt att önska bort dem?
Inte för att jag har tidigare dåliga erfarenheter av dem, men har ju läst att de inte verkar vara så trevliga (?)
Loggat
Hasse
Superhjälte

Medlem nr.: 104

Visa album

« Svara #6 skrivet: 120124, 08:13 »

Mitt råd blir Nai Yang, Phukets barnvänligaste strand. Rel långgrund, aldrig några större vågor eller farliga undervattenströmmar. Många restaurangr efter stranden, inte direkt "turistanpassade", då Nai Yang också är populärt bland phuketborna själva. Ett bra charterhotell är Nai Yang Beach Resort, Ving eller Fritidsresor har det i sitt utbud.

Hasse
Loggat
vicky
Flitig postare

Medlem nr.: 7239

Visa album

« Svara #7 skrivet: 120124, 08:34 »

Ja, Nai Yang är definitivt mysigt, barnvänligt och väldigt lugnt men har ni tänkt shoppa och göra andra saker när ni ändå är på Phuket hade jag valt någon strand i någorlunda närhet av Patong istället.
Men välj inte boende inne i Patong. För mycket liv och fest tycker jag.

Väldigt lite shopping - och att göra utbud i Nai Yang, dock ganska många strandrestauranger.
Loggat
Sunny
Gäst
« Svara #8 skrivet: 120124, 09:49 »

Jag har precis flyttat från Kamala till Nai yang. Var 6 dgr i Kamala och ska vara lika länge här i Nai yang. Tycker att Nai yang är mycket trevligare än Kamala. Lugnt och fint. Det finns ett litet korallrev ca 150 m ut som man kan snorkla på om man vill. Har bara träffat trevliga ryssar Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Hasse
Superhjälte

Visa album

« Svara #9 skrivet: 120124, 10:10 »

Jag har precis flyttat från Kamala till Nai yang. Var 6 dgr i Kamala och ska vara lika länge här i Nai yang. Tycker att Nai yang är mycket trevligare än Kamala. Lugnt och fint. Det finns ett litet korallrev ca 150 m ut som man kan snorkla på om man vill. Har bara träffat trevliga ryssar Med glimten i ögat (blinkande)

Det är inte ett "litet korallrev" utan Phukets längsta rev, det omsluter hela stranden. Det är väl förklaringen till att det är så lungt i havet.

Revet är  väl också förklaringen till att Nai Yang inte drabbades så hårt av tsunamin, vågen stoppades upp.

Hasse
Loggat
linnp73
Erfaren medlem
**

Visa album

« Svara #10 skrivet: 120124, 14:46 »

Nai Yang låter ju super!
Var bor ni där?
Loggat
vicky
Flitig postare

Medlem nr.: 7239

Visa album

« Svara #11 skrivet: 120124, 17:57 »

Som Hasse skrev så är Nai Yang beach resort mycket bra. Fina rum och mysig trädgård. 2 poolområden och nära stranden.
Googla bilder på hotellet:)
Loggat
thailand_4ever
Medlem
**

Medlem nr.: 3261

Visa album

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 120127, 12:37 »

Befinner mig just nu på Bangtao Beach. Snacka om att överträffa förväntningarna! Lång strand med massor av små barer och restauranger på stranden. Ett annat + är att det inte är så långgrunt. Slår, enligt vårt tycke, Kata, Karon, Patong och Kamala med hästlängder.
Loggat
Dino81
Nykomling
*

Medlem nr.: 7881

Visa album

« Svara #13 skrivet: 120127, 13:04 »

Håller fullständigt med föregående! Bangtao har blivit en klar favorit.. lugnt o skönt, speciellt om man går lite norrut på stranden förbi Lagunaområdet. Helt underbart o svårt att tro man är kvar på Phuket!
Vimlet i Patong är ju på avstånd om man någon kväll vill ha lite mer fart o fläng och shopping
Loggat
Hasse
Superhjälte

Visa album

« Svara #14 skrivet: 120127, 13:20 »

Befinner mig just nu på Bangtao Beach. Snacka om att överträffa förväntningarna! Lång strand med massor av små barer och restauranger på stranden. Ett annat + är att det inte är så långgrunt. Slår, enligt vårt tycke, Kata, Karon, Patong och Kamala med hästlängder.

Att stranden inte är så långgrund är väl snarare ett minus, då man som linnp73 åker med barn på fyra resp fem år. Har själv träffat på barnfamiljer i Nai Yang, som åkt upp dit från Bangtao just för barnens skull. I Nai Yang kan barnen bada och plaska i vattnet för sig sjäva, medan föräldrarna ligger och solar på stranden ett tiotal meter från vattnet.

Hasse

Loggat
thailand_4ever
Medlem
**

Medlem nr.: 3261

Visa album

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 120127, 14:36 »

Att stranden inte är så långgrund är väl snarare ett minus, då man som linnp73 åker med barn på fyra resp fem år. Har själv träffat på barnfamiljer i Nai Yang, som åkt upp dit från Bangtao just för barnens skull. I Nai Yang kan barnen bada och plaska i vattnet för sig sjäva, medan föräldrarna ligger och solar på stranden ett tiotal meter från vattnet.

Hasse

Det var mer för vår egen del det var positivt med djupt vatten. Men många barn plaskar vid strandkanten.

Loggat
linnp73
Erfaren medlem
**

Visa album

« Svara #16 skrivet: 120127, 14:45 »

Hasse

Jo, långgrunt är väl att föredra för oss - om de nu vill bada i havet  Glad
Dottern badade gärna och mycket i vågorna i Khao Lak nu i vinter - men lillebror vill inte alls - Mamma, jag är rädd för havet... sa han  Glad
Så det är väl att föredra att ha långgrunt om han någonsin ska våga bada i havet =)
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
ThailandForumResorPlatser i ThailandÄmne: Var på Phuket kan bli bra?

Gå till:  

Tid och datum: 141222, 00:11
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se