Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumResorShoppingÄmne: Nattmarknad Bangkok
Sidor: [1] Skriv ut 
Författare Ämne: Nattmarknad Bangkok  (läst 4174 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Wikan
Mycket flitig postare

Medlem nr.: 42

Visa album

« skrivet: 061218, 21:47 »

Bästa nattmarknad i Bangkok ?
Loggat
Danne
Gäst
« Svara #1 skrivet: 061218, 22:04 »

Chatuchak e störst - om de andra står här:
http://www.into-asia.com/bangkok/markets/

Nåt speciellt du letar efter? Och bara i Bangkok?
Loggat
Martin
Administratör
Superhjälte

Medlem nr.: 1

Visa album

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 061218, 22:10 »

Chatuchak stänger vid 20 tiden om jag har rätt.

Annars har du Suan Lum, som både CT och Bangkok Swede gärna förespråkar. Har hört att den kanske skall stängas om något år. Den är i alla fall nog störst av alla.

Annars har du Patpong som är egentligen ingen klassisk marknad utan massor av stång längs gatan och sidogator, men över stort område och där hittar man allt. i Sidogatorna finns det oftast massor av barer och disco för den som söker det också.

Prutuman är också populär och fortsätter dock till ca. klockan 20, men i sidogatorna som är kring Bayoke Sky hotellet fortsätter stånden avv vara  öppna lite längre, kanske till runt 22-tiden.
Loggat
Malee
Superhjälte

Medlem nr.: 3

Visa album

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 061219, 03:01 »

Annars har du Suan Lum, som både CT och Bangkok Swede gärna förespråkar. Har hört att den kanske skall stängas om något år. Den är i alla fall nog störst av alla.

Jag å - Suan Lum är trevligt. Patpong, fy och blä!
Var har du hört att Suan Lum ska stängas, den har ju nästan just öppnats?!
Loggat
Mia
Superhjälte

Medlem nr.: 281

Visa album

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 080114, 03:41 »

Har alla nattmarknader stängt på måndagar.
Var på Patpong igår,  håller m Malee...Ingen höjdare...
O så alla de där snubbarna som ska dra med en på j***a ping pong show överallt... *puh*

Är i Bkk just nu men de sa att Patpong är stängt idag måndag...
Varje måndag... Vilodag...
Loggat
Chryzaliz
Superhjälte

Medlem nr.: 746

Visa album

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 080114, 09:41 »

Vi var på Patpong några gånger i dec -06 och tycker att det var helt OK. Hittade klockor till "bra" priser bl.a.
Vi bodde på Mandarin som ligger bara ett kvarter ifrån och gick vi ut en sväng på kvällen så blev det i det området.
Visst finns det en del barer och shower som inkastarna försöker locka med men då vi var ett par så fick vi oftast vara ifred.
Loggat
wille
Gäst
« Svara #6 skrivet: 080114, 12:58 »

Suan Lum's kontrakt har gatt ut och Martin har delvis ratt eftersom ryktet har pratat om stangning i ca 3 ar. Dock ar det inte langre aktuellt.

Om ni drar dit sa hojta till for en drink eller liknande. Det ar inte ovanligt att jag ar dar om kvallarna eftersom frun har en shop dar.
Loggat
petepete
Flitig postare

Medlem nr.: 100

Visa album

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 080118, 00:04 »

Är suan lum samma som lumpini market? Den verkar ha legat där ett tag tycker jag?
Det ser ju inte "nytt" ut om man säger så? Den jag tänker på har en stor scen som brukar inrymma liveband, och en massa restauranger. Grymt stor... 
Loggat
kao chakan
Flitig postare

Medlem nr.: 1130

Visa album

« Svara #8 skrivet: 080212, 15:19 »

Är suan lum samma som lumpini market? Den verkar ha legat där ett tag tycker jag?
Det ser ju inte "nytt" ut om man säger så? Den jag tänker på har en stor scen som brukar inrymma liveband, och en massa restauranger. Grymt stor... 

Är markanaden suan lum öppet eller nerlagd?
Loggat
mpc
Superhjälte

Medlem nr.: 1210

Visa album

« Svara #9 skrivet: 080212, 15:39 »

::)Man kan kolla in på sidan http://www.resbort.com/Fakta/bang-markn.htm så får man räda på olika marknader i bkk Klappar!
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
ThailandForumResorShoppingÄmne: Nattmarknad Bangkok

Gå till:  

Tid och datum: 141221, 22:34
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se