Logga in eller registrera dig som ny medlem.

Fyll i användarnamn och lösenord!
    avancerad

ThailandForumMer om ThailandSpråk och KulturÄmne: Träffa thaitjejer
Sidor: [1] 2 3 4 5 6 Skriv ut 
Författare Ämne: Träffa thaitjejer  (läst 31501 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Karl-H
Gäst
« skrivet: 071023, 20:08 »

Hej,

Jag undrar lite var man kan träffa trevliga tjejer från Thailand?

Ni som är gifta med thaitjejer, hur träffades ni?

Jag är ganska seriös, men vill inte träffa någon i en bar eller disco, om ni förstår vad jag menar. Vad finns det för andra alternativ för att träffa bra tjejer!?
Loggat
Sabai
Gäst
« Svara #1 skrivet: 071023, 20:47 »

Var social så löser det sig . Du kan träffa en tjej vart som helst . På hotell, restaurang eller i någon butik . Gick in och skulle köpa en klocka en gång , började att prata med tjejen och kvällen efter var vi på dejt . Har upplevt samma på restauranger och liknande . Men vem som är seriös eller ej . Det är något man får reda på under resan , som vilket annat förhållande . Lär känna andra thailändare , tycker dom att du är en bra kille . Så dröjer det inte länge förän dom kommer att presentera kanidater i sin vänskapskrets .

Sabai 
Loggat
Malee
Superhjälte

Medlem nr.: 3

Visa album

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 071024, 05:26 »

Jag skulle börja med att uttrycka mig i singularis... att vilja träffa thaitjejer ger inget bra intryck  Rullande ögon (ironi)

Sabai uttryckte det klart tycker jag. Och här liksom i Sverige så finns inte familjeflickorna på krogen klockan tre på natten  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
flor
Superhjälte

Medlem nr.: 270

Visa album

« Svara #3 skrivet: 071024, 06:25 »

Träffade min fru genom att jag var på väg att hyra ev. köpa hus i Korat hon var fastighetsmäklare och visade mig en massa projekt en hel dag, som tack bjöd jag ut henne på kvällen, det hela slutade med att jag efter ett tag flyttade in i hennes hus, hon slutade som mäklare och följde mig till Sverige. Efter några år där sålde jag mitt företag och vi flyttade hit och här är jag nu.
Loggat
Derek
Flitig postare

Medlem nr.: 125

Visa album

« Svara #4 skrivet: 071024, 08:03 »

För ca 11 år sedan jobbade jag ungefär 1 år i Bangkok. Träffade där en thailändsk tjej som jobbade på samma kontor som mig. Denna tjej är numera min fru sen 8 år tillbaka och vi har 2 barn tillsammans.

Loggat
joman9
Erfaren medlem
**

Medlem nr.: 192

Visa album

« Svara #5 skrivet: 071024, 08:52 »

via thailandsfriends eller asiafriendfinder.
där har jag träffat en del trevliga tjejer från thailand bla..
känns bra att snacka lite över mail först och sen när man åker ner så kan man träffas o dejta.
prova och se...
Loggat
guava
Superhjälte

Medlem nr.: 247

Visa album

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 071024, 10:52 »

eller prova skype, icq eller nåt. Thailändare älskar att chatta. Det är rätt bra sätt att lära känna någon innan man träffas i verkliga livet.
Loggat
Wicky
Superhjälte

Medlem nr.: 548

Visa album

« Svara #7 skrivet: 071024, 10:56 »

Laie_77
Loggat
guava
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 071024, 11:23 »

Laie_77

Är det inte lite svårt att prata med varandra om man har hela käften full med snorkel?

Men vad vet jag. Jag håller mig för det mesta torr bakom öronen, så det kanske funkar alldeles utmärkt.

Berätta gärna mer. Alla sätt är bra utom de dåliga.
Loggat
Wicky
Superhjälte

Visa album

« Svara #9 skrivet: 071024, 12:36 »

Laie_77

Är det inte lite svårt att prata med varandra om man har hela käften full med snorkel?

Men vad vet jag. Jag håller mig för det mesta torr bakom öronen, så det kanske funkar alldeles utmärkt.

Berätta gärna mer. Alla sätt är bra utom de dåliga.
flag_of_truce

kan tala om att det faktiskt går ganska bra att prata genom en snorkel...
jäklar va skoj jag och några vänner hade när vi snorkla vid chicken...
första gången som jag någonsin snorklat...  dance4
hade så skoj att jag nästan kissade ner mig...

men lille smileysen va mest att ja snorklar förbi ämnet..
förstår att thaitjejer är väldigt söta och trevliga men att just
rikta in sig på thai tjejer... njaaa..
händer nått så händer nått...
bara vad lilla jag tycker...  pardon
Loggat
guava
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 071024, 15:46 »

Man ska inte kissa i vattnet. Speciellt inte om man snorklar och pratar samtidigt. Det kan gå illa. Mycket illa.

Citat

Håller med. Att bestämma sig för att nu jäklar ska jag träffa en trevlig thaitjej, eller svenska, eller burundiska eller vad som helst känns främmande även för mig.

Som du säger, händer det så händer det. Och då är ju nationalitet oviktigt.

Fast är man i Thailand är det så mycket större chans (eller risk, beroende på vad man har för läggning) att man träffar just en thailändska.
Loggat
engard
Superhjälte

Medlem nr.: 43

Visa album

« Svara #11 skrivet: 071024, 17:54 »

Tyvärr hörs det en del "knorr" på såna här forum som riktar in sig på Thailand. En sökning (tex google) på "thaitjejer" är inte så kul läsning och visar ganska klart vad vissa har för inställning. girl_angel
Loggat
Karl-H
Gäst
« Svara #12 skrivet: 071024, 18:53 »

tack för svaren, både de ärliga och ironiska. Jag menar allvar, men reser just nu sällan på grund av jobbet, men senast jag var i thailand älskade jag kulturen och folket. Hade gärna träffat en trevlig tjej, kanske på besök i Sverige. Planerar en resa till Thailand kanske snart, men barer och liknande är inte mitt sätt direkt.

Visst. "thaitjejer" har i sverige fått en dålig klang. Synd. Men det är kankse för att vi svenska är ibland lite för ensidiga.
Loggat
Wiz
Flitig postare

Medlem nr.: 342

Visa album

« Svara #13 skrivet: 071024, 20:48 »

Snubblade "bokstavligt talat " över min nuvarande thai fru på trottoaren,efter ett år gifte vi oss..detta var 1990...vi har fortfarande skitkul tillsammans... Glad
Loggat
Matteo
Gäst
« Svara #14 skrivet: 071024, 21:47 »

Finns ett moment 22...Ja, nu ska jag knöla till det igen...hehe.. Men tjejerna i Bangkok eller turiststråk är rättså "drivna".. dom träffar ingen farang av en slump i regel. Men dom flesta behärskar viss engelska vilket gör personkännedom fullt möjlig på kortare tid.. På landet finns det tjejer som inte har en tanke på att träffa någon farang och vill man undanröja risken att det finns bakomliggande motiv så sökes kanske den tilltänkta bäst där.. Baksidan av myntet är att där är ibland engelskan obefintlig med påföljande svårigheter. Dialogen kan kan ibland bli skral om man inte behärskar thai. Kan inte rekommendera nätet eftersom många bartjejer har flyttat över verksamheten där tyvärr.
Loggat
engard
Superhjälte

Medlem nr.: 43

Visa album

« Svara #15 skrivet: 071024, 22:42 »

Finns ett moment 22...Ja, nu ska jag knöla till det igen...hehe.. Men tjejerna i Bangkok eller turiststråk är rättså "drivna".. dom träffar ingen farang av en slump i regel. Men dom flesta behärskar viss engelska vilket gör personkännedom fullt möjlig på kortare tid.. På landet finns det tjejer som inte har en tanke på att träffa någon farang och vill man undanröja risken att det finns bakomliggande motiv så sökes kanske den tilltänkta bäst där.. Baksidan av myntet är att där är ibland engelskan obefintlig med påföljande svårigheter. Dialogen kan kan ibland bli skral om man inte behärskar thai. Kan inte rekommendera nätet eftersom många bartjejer har flyttat över verksamheten där tyvärr.
Tvivlar på att tjejerna "på landet" inte har en tanke på det. Det är allmänt känt att det är en bra inkomstkälla att "träffa" en farang. Även på landet...många kommer ju därifrån vet du fastän dom idag jobbar i BKK, HKT eller kanske USM. Med andra ord tycker jag du snackar i nattmössan eller kanske hoppas... Att engelskan inte är den bästa är väl känt. Det lär sig dom flesta just när dom träffat falanger...Och håller slutligen med dig om nätet...det blir ju lättare på det sättet...även om man inte har jobb på ovan nämnda ställen bla
Loggat
Matteo
Gäst
« Svara #16 skrivet: 071024, 23:32 »

Tvivlar på att tjejerna "på landet" inte har en tanke på det. Det är allmänt känt att det är en bra inkomstkälla att "träffa" en farang. Även på landet...många kommer ju därifrån vet du fastän dom idag jobbar i BKK, HKT eller kanske USM. Med andra ord tycker jag du snackar i nattmössan eller kanske hoppas... Att engelskan inte är den bästa är väl känt. Det lär sig dom flesta just när dom träffat falanger...Och håller slutligen med dig om nätet...det blir ju lättare på det sättet...även om man inte har jobb på ovan nämnda ställen bla
Inte alla, engard. Nu lät det som ALLA från landet var ok. Grundtipset är att vara väldigt restriktiv såväl på landet som i Bangkok. Men jag tror fortfarande riksen är större i Bangkok att bli besviken just för att där samlas farangjägare.. Nattmössa på!!!
« Senast ändrad: 071024, 23:44 av Matteo » Loggat
guava
Superhjälte

Visa album

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 071025, 03:19 »

Varför skulle nätet vara sämre än verkliga livet? Jag vet inte om ni inte vet det, men flickor som jobbar i barer är inte i baren hela tiden. De, liksom Fantomen, rör sig ibland på gatorna som vanliga människor...

Nätet är kanon att träffa tjejer, och killar med för den delen, antar jag. Det ger en grund att stå på när man slutligen träffas. Innan jag gifte mig chattade jag rätt friskt med thailändskor.

Träffade en del irl och några är fortfarande bra vänner. Inte en endaste bartjej bland dessa, utan flickor med helt vanliga kontorsjobb.
Loggat
Captain Thailand
Superhjälte

Medlem nr.: 7

Visa album

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 071025, 08:28 »

Hej,

Jag chattade och brevväxlade med min nuvarande fru i två år innan vi träffades första gången. I början var vi enbart vänner på distans, inget annat. Jag hade tom en svensk flickvän i början. Resten är history (Dolph returns).
Loggat
Wicky
Superhjälte

Visa album

« Svara #19 skrivet: 071025, 08:59 »

Man ska inte kissa i vattnet. Speciellt inte om man snorklar och pratar samtidigt. Det kan gå illa. Mycket illa.

Citat

Håller med. Att bestämma sig för att nu jäklar ska jag träffa en trevlig thaitjej, eller svenska, eller burundiska eller vad som helst känns främmande även för mig.

Som du säger, händer det så händer det. Och då är ju nationalitet oviktigt.

Fast är man i Thailand är det så mycket större chans (eller risk, beroende på vad man har för läggning) att man träffar just en thailändska.

Heheee.... ja ska tänka på det till nästa gång ja ska dit...
"inte kissa i vattnet, inte kissa i vattnet"  laugh1

Däremot har jag hört att folk gärna gör NR 2 i vattnet för dom inte vill gå på dass!!!! Såhär gör jag till dom!!!  JC_moon
Äckelpottor!

Loggat
Sidor: [1] 2 3 4 5 6 Skriv ut 
ThailandForumMer om ThailandSpråk och KulturÄmne: Träffa thaitjejer

Gå till:  

Tid och datum: 141024, 22:29
Länkar    Om forumet    Cookies    Kontakta oss    -    Copyright 2006-2013, Design Terabyte Nordic
www.ThailandHotell.se
www.KaronBeach.se •  www.Kata.se •  www.KamalaBeach.se •  www.Lanta.se •  www.AoNang.se